Hoppträning för Hanna.

tränade för Hanna idag, det gick väl sådär.. Hon va stenhård i munnen i början, men hon mjuknade efter en stund på volten. sen va hon jätte fin, värsta dressyrponnyn jag har !!;).nej men hon va sjukt fin i formen, höjde ryggen jättefint. Vi hoppade fem hinder, tre var en studs, när man vände rakt upp från A :). sen var det två hinder på långsidan. Studsen gick bra, men det var jättelågt, för det lång direkt när man hade svängt, så ah, det kanske bara låg på 40-50 cm :). på ena långsidan var det en oxer och på andra ett räcke. Som högst kanske dom låg på 80-90. men jag kom bara över 80. Det har börjat bli en massa vägringar, men det är mest för hon har tappa mycket muskler nu i sommar så hon blev trött ganska snabbt, menmen! Juste, jag har ju ett nytt bett till henne, ett pelham, det går mycket bättre på det jag har mycket mera kontroll med det. MEn det var lite om träningen iaf! Hann inte rida Sissel idag. Men imorgon blir det nog en lite längre runda. På förmiddagen så var jag i stan med Wilma!:) Hon skulle köpa en töjning, och jag lite godis ;). jag kom hem framåt 14:00 kanske :) då fixade jag lite i sadelkammaren oså. Imorgon har jag inte bestämt nåt speciellt, bara rida. På lördag blir det tävling! :D. Bratteborg ponnyallsvenskan. förklass LD, får se om jag ska med i laget:). men nu ska jag äta, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0